måndag 20 juni 2011

Ny rektor för Vinstagårdsskolan


Hej Hem!

Jag som skriver till er heter Sven-Erik Tunerholt och kommer till hösten att vara rektor på Vinstagårdsskolan.

Jag har under mitt yrkesliv arbetat på flera skolor i Stockholm. Jag började på Spånga gymnasium, fortsatte till Bredängsskolan men längst har jag arbetat på Högalidsskolan där jag varit rektor de senaste 20 åren.

Jag är utbildad ämneslärare i historia och religionskunskap men har även läst samhällskunskap, konstvetenskap, kulturgeografi och lite företags-ekonomi.

Under en tid så bodde jag med min familj i Kälvesta så jag har ganska god lokalkännedom även om jag flyttade ifrån området på 80-talet. Det ska bli spännande att återkomma till mina gamla trakter. Lika spännande som jag tycker att det ska bli att starta på ny skola, möta nya människor och nya utmaningar.

På Stockholms väg till världsklass blir det min uppgift att tillsammans med personal, elever och föräldrar se till att Vinstagård blir en av de bästa skolorna i stan.

Vi ses!
Sven-Erik Tunerholt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar