torsdag 15 december 2011

Rektorskap och kontinuitet

När Sven-Erik nu går i pension träder jag, Magnus Johansson, in som tillförordnad rektor fr.o.m. 19 december. Jag har arbetat som biträdande rektor på Vinstagårdsskolan i snart två år och anser mig känna skolan väl.

Innan jag började här har jag hunnit med att arbeta som lärare i många år, biträdande rektor, utvecklingsansvarig på skolförvaltning och även tidigare som tf rektor/områdeschef. Med andra ord känner jag mig rätt trygg vad gäller att leda och utveckla skola.

Troligt är att mitt förordnande som tf rektor sträcker sig över vårterminen medan en sedvanlig rekryteringsprocess kommer att löpa för att hitta den som därefter kommer att bli rektor.

Under de närmsta dagarna kommer det också bli klart vem ny biträdande rektor blir under den här perioden. Ledningsgruppen i övrigt består även fortsättningsvis av Therese Hemmälin som biträdande rektor för grundsärskolan och Eva Englöf som intendent. Förutom dessa har jag givetvis dagligen ett stort stöd i all duktig personal på skolan.

Under våren kommer vi fortsätta på den inslagna vägen vad gäller skolans utveckling och jag kommer särskilt verka för två saker: Arbetsglädje och stolthet
Såväl elever som lärare och annan personal ska känna glädje över att gå till Vinstagårdsskolan på morgonen och alla ska känna stolthet över vår fina skola.

Varma hälsningar
Magnus Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar